Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van ericenjose - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van ericenjose - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: José & Eric

19 Augustus 2006 | Australië, Cairns

Beste allemaal,

Na zeven schitterende weken rondtrekken door het immens grote Australië bereiden we ons voor om weer terug te keren naar het oude vertrouwde Nederland. De laatste week van onze reis hebben we doorgebracht in Cairns. Met negen nachten op één locatie even buiten Cairns hebben we onze laatste dagen kunnen genieten van al het moois om ons heen, zonder om de andere dag vroeg uit te moeten checken of om honderden kilometers naar de volgende bestemming te moeten rijden.
Net zoals op vele andere locaties hebben we weer heel wat kilometers wandelend afgelegd wederom genietend van de vele watervallen, het regenwoud en de uitzichtpunten. Ook in het noorden is het regenwoud gelukkig (de afgelopen twee honderd jaar is in heel Australië de helft weggekapt) nog in volle glorie aanwezig, tropischer dan tot nu toe aangetroffen. Het gebied wordt ook gekenmerkt door cyclonen welke duidelijk hun sporen hebben achtergelaten. Langs de wegen kom je zo nu en dan een geheel verwoeste bananenplantage tegen maar ook (verlaten) huizen met volledig weggewaaide daken.

Onze laatste dagen hebben we gevuld met heel wat tripjes door de omgeving. Een boottocht door Daintree National Park bracht ons oog in oog met een vertrouwde inwoner van deze omgeving namelijk de zoutwater krokodil. Met een lengte van tegen de vijf meter niet echt een graag geziene gast op of langs de noordelijke stranden, maar voor de echte “wild-life spotters” een ware attractie om mee te maken.
Ook een duiktrip naar het Great Barrier Reef mocht natuurlijk niet ontbreken. Na een twee uur durende trip door het ruwe water met heel wat misselijke en kotsende medereizigers aan boord, zijn we op twee verschillende riffen geweest en hebben daar gedoken en gesnorkeld. De onderwaterwereld is echt prachtig, met gekleurd koraal, veel vissen en we hebben zowaar reuze zeeschildpadden gezien, echt super!! Gelukkig geen haaien tegengekomen, dat was een meevaller.
We zijn door de zuidelijke highlands gereden en hebben daar vier watervallen gezien, het blijven mooie natuurwonders.
Ook hebben we een ritje met een historisch treintje gemaakt naar Kuranda, een beroemd bergdorpje in het regenwoud, nu echter geheel gericht op toerisme. We hebben mooi gewandeld en we zijn met de skyrail terug naar benenden gegaan. Dat was echt super, om vanuit een lift boven het regenwoud te zweven en al die giants van bomen te zien en de uitzichten over zee en de omgeving.
We hebben het visitor centre van de Royal Flying Doctors bezocht, erg interessant om te zien en goed dat ze er zijn want in een uitgestrekt land als Australië zijn mensen verloren zonder deze mensen.
Tenslotte hebben we ook een beetje rustig aan gedaan, gestruind door de stad zelf, op het strand gelegen, outdoor movies gekeken enz.

Een heerlijke laatste week van een heerlijke reis dus!!!

We willen jullie bedanken voor alle leuke reacties en dat jullie de reis een stukje met ons meegemaakt hebben, het was erg leuk om zo in contact te zijn met het thuisfront, thanks!!

En tenslotte, op VELER VERZOEK, bij de laatste foto’s ook een foto met ons erop, enjoy!

Groetjes Eric en Jose

• 19 Augustus 2006 - 08:51

Wendy:

jippie ik heb josé gezien!!! ik wens jullie een goede terugreis, veel sterkte bij het thuiskomen en hopelijk tot snel! xx

• 19 Augustus 2006 - 17:36

Anne Köiter:

Hoi José kreeg je nog een baan aan geboden als actrice bij The Flying doctors? Ik vind je er wel in passen in die serie. In Nederland maar weer eens snel een foute film huren, deze heb ik de laatste tijd te weinig gezien.

Groet,
    Anne en Miriam

• 21 Augustus 2006 - 08:03

Myrna:

Gaaf, de Flying Doctors!! Enne, in die skyrail ging ik nog voor geen miljoen... Goede terugreis en snel tot ziens, XX Myrna

• 26 September 2006 - 07:03

Harrie Van Bommel:

Met veel plezier heb ik jullie verslag gelezen. Uit alles blijkt jullie verwondering. Wij bewaren ook mooie herinneringen aan dit prachtige, schone en vriendelijke continent.
    Kunnen we hier in Europa nog veel van leren.
    Groet,
    Harrie/Lesley