Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ericenjose - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ericenjose - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: José & Eric

19 Juli 2006 | Australië, Melbourne

Beste allemaal,

De afgelopen dagen waren zeer afwisselend zowel in accommodatie, weer als omgeving. Halverwege vorige week hebben we allereerst Warrnambool bezocht om walvissen te bekijken. Jaarlijks komen deze giganten vanuit Antarctica. Ondanks het slechte weer ter plaatsen hebben we een aantal walvissen aangetroffen, tollend door het water (wel van vrij veraf, maar toch leuk).

Vervolgens hebben we de Great Ocean Road gereden, via Port Campell en Lorne, met een slag het binnenland in via Lavers Hill. De kustlijn is vooral bekend om zijn rotsformaties uitgesleten door de invloed van de zee. De verschillende rotsformaties zijn beter bekend als; The Londen Bridge, The Arch en The Twelve Apostels. De Londen Bridge is in 1990 gedeeltelijk ingestort, het is dus nu geen bridge meer, maar een Londen Rock. Een ware attractie is het om in de avonduren, zo tegen zonsondergang, het strand te bezoeken wanneer pinguïns vanuit de zee, na een dagje vissen, terugkeren naar hun schuilplek gevormd in het zachte zandsteen. We zagen ze echter pas toen het al bijna te donker was om ze te zien, dus echt goed hebben we ze niet kunnen zien. Door het ruwe weer was het erg mooi om de rotsformaties te zien, de golven sloegen indrukwekkend kapot op de rotsen. De golven waren sowieso aardig hoog, hoger dan dat ik ze in Nederland ooit gezien heb, geen wonder dat ze hier golfsurfen, er zijn echt van die golftunnels waar de surfers doorheen kunnen!

De slag naar het binnenland werd mede veroorzaakt door het stormachtige noodweer met windvlagen en regen, waardoor onze kustroute richting Melbourne geblokkeerd werd door een omgevallen boom. Via een omleiding door gehuchten en een waar regenwoud (niet echt aan te bevelen na een nachtje hevige storm), het Great Otway National Park, kwamen we uiteindelijk in Lavers Hill terecht een dorpje gelegen op een kruispunt van twee wegen met een tankstation, een motel plus bistro, een wazig bruin café met smoezelige kamers en een information centre. Het moge voor iedereen duidelijk zijn waar we overnacht en gegeten hebben die avond (nee, niet in de smoezelige kamers van het bruine cafe, ondanks de gunstige prijs!!!). Een dag later was het weer ietwat beter, wat minder regen, en hebben we wandelingen gemaakt door het regenwoud en twee prachtige watervallen bezocht, die door de regenval errug heftig waren (+punt aan regen, positief denken). We hebben in Lorne nog een uitgebreide strandwandeling gemaakt, want toen was het eindelijk weer DROOG.

Ondertussen zitten we in Melbourne, een indrukwekkende metropool met prachtige negentiende eeuwse bouwwerken, afgewisseld door wolkenkrabbers en met veel parken en groen, doorsneden door een rivier: zeer afwisselend dus. We hebben met veel plezier rondgelopen en hebben op de 55e etage van een toren gestaan met een “stunning view” over de stad (niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees ala José).

Morgen beginnen we aan het stuk tussen Melbourne en Sydney, we beginnen bij Phillip Island, dat bekend staat om de pinguïn parade bij zonsondergang, misschien zien we ze nu beter. Wordt dus wederom vervolgd…….

Bedankt voor al jullie leuke reacties.

Groeten Eric & José

• 19 Juli 2006 - 11:13

Myrna:

Geniet maar van de koelte! Hier hebben we nu een 2e hittegolf; niet leuk meer. Op ons werk hebben we een tropenrooster en vandaag kreeg iedereen vanaf 12.30 vrij!
    Chic hè, die golven? Da's tenminste eens wat anders dan die grijze vlakke watermassa hier wat ze zee noemen! Ben benieuwd wat jullie mooier vinden: Melbourne of Sydney...
    XX

• 19 Juli 2006 - 13:03

Marleen.:

Hallo jongelui, wat maken jullie een hoop mee! Geweldige foto's. We bewaren al jullie info, want dat rondje willen wij ook wel een keertje rijden!!Geniet van de koelte, hier is het iets te warm.groetjes van ons allemaal.

• 19 Juli 2006 - 17:23

Mark:

Dag José!

Zelfs als je aan de andere kant van het aardbolletje bent weet ik jou te vinden! (en eens niet andersom... haha)
    Tof dat je nu lekker door Australie rondtrekt zeg! Wie weet eindig ik daar ook nog eens, want zo na mijn studie wil ik eigenlijk alleen maar reizen ipv een serieuze baan zoeken natuurlijk..
    Binnenkort ga ik dan ook de mogelijkheden bekijken om aan de slag te gaan op een cruise-schip! Hard werken, maar dan komik wel op veel plaatsjes die ik eens kan bekijken en dan beslissen of ik er voor langere tijd wil blijven of niet..

Maar ja, ik wens jou en erik een super verblijf nog daar! Bedankt ook nog voor je kaartje, leuk dat je daar nog aan dacht.. Enne, ik zie je snel weer eens hier in het tropische landje!

Groetjes xx Mark

• 21 Juli 2006 - 10:30

Peter En Linda:

Leuke foto´s en reisverhalen, mooi dat het goed gaat, hier is ook alles goed!

• 24 Juli 2006 - 18:05

Mich:

Jaloers, jaloers, jaloers :-)! Maar ook onzettend blij voor jullie. De foto's zijn wederom super. Op die manier reis ik een beetje met jullie mee (zal wel zwaar zijn die rugzak, ha ha). Hier is het idd erg warm en deze nepneger verlangt enorm naar de Herfst.
    Veel plezier met de pinguïns.
    Dikke knuf